News

ERFA supports a competitive rail sector that plays by the rules – for rail companies and employees

27.05.2015 - ERFA supports market opening in the rail sector that goes hand in hand with the respect of rules regarding social and working conditions.

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Regulation on requirements relating to emission limits and type-approval for internal combustion engines for non-road mobile machinery

20.05.2015 - Restrictive limits undermine a competitive rail sector’s central role in a greener transport system The role of rail

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Pressemeldung NEE: Michail Stahlhut in das Board der ERFA berufen

26.03.2015 - Das Netzwerk Europäischer Eisenbahnen e.V.

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Pressemeldung NEE und mofair: Abwrackprämie für Güterwagen ist zur Bekämpfung des Bahnlärms ungeeignet

26.03.2015 - Die Bekämpfung des Bahnlärms ist eine der großen Herausforderungen für die Bahnbranche.

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NEE und mofair: Entwurf eines Gesetzes zur Stärkung des Wettbewerbs im Eisenbahnbereich

20.03.2015 - Sehr geehrte Damen und Herren, vielen Dank für die Gelegenheit, zu dem Gesetzentwurf Stellung nehmen zu können. In Ihrer Email vom 21.1.2015 betonen Sie, dass der

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Pressemeldung NEE und mofair: Entwurf des Eisenbahnregulierungsgesetzes hat gravierende Mängel

20.03.2015 - Das Bundesverkehrsministerium hat den Entwurf eines Eisenbahnregulierungsgesetzes vorgelegt, mit dem die europäische Eisenbahnrichtlinie 2012/34/EU in deutsches Recht umge-setzt werden soll.

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Open Letter - Open letter to Council urging ambition in transforming rail into a customer-friendly sector

10.03.2015 - The undersigned Associations support simple changes to the rail sector that will help the transition from monopoly service provider to a rail sector that is innovative, attractive and

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PRESS RELEASE der ERFA: More cooperation on the rail network is needed! So why is a useful cooperation platform now at risk of being scrapped by the latest developments in the 4th Railway Package?

20.02.2015 - The independent rail operators, represented by ERFA, the logistics service providers and freight forwarders, represented by CLECAT, and the shippers represented by the European Shippers

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PRESS RELEASE der ERFA: Independent rail operators forced to rely on court rulings to run efficient train services – this is not the solution to more growth on the railways!

11.02.2015 - Recent judicial wins by independent rail operators highlight the need for European rail legislation to support a more dynamic and efficient railway sector. Two very different court wins by

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HTC - Mehr Licht als Schatten

29.01.2015 - Aus Anlass des 20-jährigen Bestehens der Bahnreform wurde mehrfach über Erfolg und Misserfolg des deutschen Weges der Marktöffnung diskutiert. Herr Dr.

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20 Jahre Bahnreform

09.04.2014 - 20 Jahre Bahnreform – Rückblick und Ausblick eines Branchenverbandes (eine Präsentation)

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Mehr Verkehr auf die Schiene durch Umschichtung von Regionalisierungsmitteln - Halbierung der Trassenpreise möglich

14.05.2013 - Mehr und fairer Wettbewerb auf der Schiene soll zu einer Renaissance der Eisenbahn führen. Neben diskriminierungsfreiem Zugang zum Schienennetz und wettbewerbsneutralem Verhalten der Eisenbahninfrastrukturbetreiber im Alltag ist dafür auch die ökonomische Wettbewerbsfähigkeit der Eisenbahn von großer Bedeutung.

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